Online campagne → 

Om tot impact te komen is een online campagne plan nodig – hoe klein de campagne ook is. Wat is het doel, of waar worden we blij van als wat gebeurt? Welke verhalen en boodschappen zijn nodig en welke content is voorradig? Wat is de mediamix, dus welke kanalen dienen we in te zetten voor het beste resultaat? Hoe ziet de uitvoering van de communicatie eruit? Continue webcare: welke online effecten zijn er behaald en waar ligt verbetering?

Wetten in de contentstrategie → 

Wij ontwikkelen een contentstrategie om impact te realiseren op (potentiële) klanten. Wij beheren en ontwikkelen de digitale kanalen van je bedrijf om structureel onder de aandacht te komen. Wij ontzorgen je bedrijf, zodat jullie je kunnen focussen op de business.

Wij hanteren bij de contentstrategie een aantal wetten (Byron Sharp) die we structureel doorvoeren bij campagnes voor onze klanten. Hieronder lees je een aantal nieuwe communicatie uitgangspunten, zoals wij ze gebruiken om relevante online content te creëeren.  

oude communicatienieuwe communicatie
rationeelemotioneel
overtuigenbreinpositie
positionerenopvallen
unique selling pointassociatie
onderwijzenbereiken
differentierenonderscheiden

Associatie

Met de juiste prikkel kunnen bepaalde merkassociaties opgeroepen worden, zodat mensen op het goede moment aan jouw merk denken (Byron Sharp noemt dit mentale beschikbaarheid). De focus bij content ligt op associatie. Zonder een mentale connectie tussen communicatie en merk, is iedere inspanning gedoemd te mislukken.

Belangrijk is om iedere keer in beeld te zijn bij potentiële klanten. Dat is ook de reden waarom Coco-Cola iedere keer weer en overal verschijnt. En gecombineerd met een relevante, leuke boodschap maak je impact, zodat ze bij iedere aankoop in de supermarkt grijpen naar jou!

Op deze manier passen we content aan of ontwikkelen we zelf content campagnes.

CONTACT
close slider